...

Usługi transportowe BDO – kiedy dokonać rejestracji?

  • Home
  • Blog
  • Porady
  • Usługi transportowe BDO – kiedy dokonać rejestracji?
BDO a firmy transportowe

Usługi transportowe BDO – kiedy dokonać rejestracji?

Na pierwszy rzut oka, może się wydawać, że działalność firm transportowych nie generuje odpadów, które wskazywałyby na konieczność rejestracji w systemie BDO. Jednak, jeśli przyjrzeć się dokładniej, można zauważyć, że pewne aspekty pracy firm transportowych prowadzą do powstawania specyficznych odpadów w określonych ilościach, co wiąże się z dodatkowymi obowiązkami w zakresie BDO transport.

Firmy transportowe mogą generować odpady takie jak zużyte opony, oleje silnikowe, filtry, a także inne materiały eksploatacyjne. Dlatego warto dokładnie przeanalizować swoją działalność, aby upewnić się, czy istnieje konieczność rejestracji w systemie BDO firmy transportowej.

 

BDO transport  – skąd wiedzieć, czy musisz zarejestrować się w systemie?

Nie każda firma transportowa będzie musiała dokonać rejestracji w systemie BDO. Obowiązek ten tyczy się przedsiębiorstw, które generują określone ilości odpadów. Dla małych firm transportowych, produkujących niewielkie ilości odpadów, rejestracja wcale nie musi być konieczna.

Możesz skorzystać z interaktywnego formularza dostępnego na stronie BDO, który pozwoli Ci  sprawdzić, czy Twoja firma jest objęta obowiązkiem rejestru BDO.

Jeśli jednak nadal masz wątpliwości w tej kwestii, warto skonsultować się z ekspertami w dziedzinie zarządzania odpadami. Profesjonalna obsługa BDO jest na wyciągnięcie Twojej ręki.

Kiedy firma transportowa musi uzyskać wpis do BDO?

Choć przewóz towarów sam w sobie nie wytwarza odpadów, to firmy transportowe często korzystają z biur i warsztatów, które już mogą generować odpady. Przykłady takich odpadów to:

-tonery do drukarek,

– oleje,

– filtry,

– zużyte części samochodowe.

Dodatkowo, jeśli firma transportowa zajmuje się przewozem odpadów, wpis do rejestru BDO będzie niezbędny. Warto więc dokładnie sprawdzić, jakie odpady powstają w Twojej firmie, aby upewnić się, że spełniasz wszystkie wymagania prawne.

 

Transport BDO – wytwarzasz te odpady? Będziesz musiał zarejestrować się w systemie BDO

Rozporządzenie Ministra Środowiska precyzuje ilości odpadów, które zobowiązują przedsiębiorców do rejestracji w BDO. Z przepisów jasno wynika, że każda firma transportowa powinna dokonać wpisu do rejestru BDO, jeśli:

– Na terenie siedziby firmy znajduje się warsztat, w którym wymienia się opony lub inne części, a zużyte części są oddawane do recyklingu.

– Firma przekazuje do utylizacji lub recyklingu więcej niż 1 tonę zużytych lub uszkodzonych palet rocznie (kod odpadu 15 01 03).

– Firma przekazuje do utylizacji lub recyklingu zużyty sprzęt biurowy o masie większej niż 5 kg rocznie oraz  generuje więcej niż 5 kg pustych kaset po tonerach lub kartridżach do drukarek rocznie, które są przekazywane do recyklingu (kod odpadu 16 02 14).

– Firma wymienia w swoim warsztacie klocki hamulcowe i inne elementy eksploatacyjne, a powstałe odpady są przekazywane do utylizacji lub recyklingu.

W takich sytuacjach będziesz musiał zarejestrować swoją firmę transportową w systemie BDO, aby zapewnić zgodność z przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami i uniknąć wysokich kar BDO.

Pamiętaj, że sama rejestracja BDO to dopiero początek Twoich obowiązków. Następnie czeka Cię regularne uzupełnianie KPO (karta przekazania odpadów) oraz konieczność znajomości przepisów, które często ulegają aktualizacji.

Nic więc dziwnego, ze coraz więcej osób decyduje się na specjalistyczną pomoc w zakresie obsługi BDO. Dzięki tej usłudze zarządzanie usługami transportowymi BDO staje się znacznie prostsze.

 

BDO a usługi transportowe – kiedy rejestracja nie jest wymagana?

Techniczna obsługa pojazdów jest kluczowa dla sprawnego funkcjonowania firmy transportowej. Wiesz już, że wiąże się to z generowaniem odpadów, które często wymagają rejestracji w systemie BDO. Jednak nie zawsze BDO a usługi transportowe idą w parze.

Możesz uniknąć dodatkowych obowiązków związanych z rejestracją w BDO, jeśli:

– Wymiana opon odbywa się w zewnętrznym warsztacie, a stare opony pozostają tam, co przenosi odpowiedzialność za ich utylizację na warsztat.

– Naprawy pojazdów są przeprowadzane w zewnętrznych warsztatach, a wymienione i zużyte części nie są zabierane przez Twoją firmę, co eliminuje konieczność zarządzania tymi odpadami.

– Roczna ilość zużytych tonerów nie przekracza 5 kg, co według przepisów zwalnia Twoją firmę z obowiązku rejestracji w BDO.

Pamiętaj, że jeśli Twoja firma transportowa korzysta z zewnętrznych usług serwisowych i nie generuje dużych ilości odpadów, istnieje możliwość prowadzenia efektywnej działalności transportowej bez konieczności zajmowania się formalnościami związanymi z BDO.

Warto dokładnie przeanalizować usługi transportowe BDO, które świadczysz i miejsca powstawania odpadów, aby upewnić się, że działasz zgodnie z przepisami. Taka analiza Ci pozwoli skupić się na efektywnej działalności, minimalizując jednocześnie obciążenia związane z gospodarką odpadami.

 

Powyższy artykuł ma charakter informacyjny, a jego celem jest poszerzanie świadomości przedsiębiorców w zakresie obowiązków związanych z Bazą Danych o Produktach i Opakowaniach oraz Gospodarce Odpadami (BDO). Treść artykułu nie stanowi wykładni prawa i nie może być traktowana jako zamiennik porady prawnej.

Napisz komentarz

Seraphinite AcceleratorBannerText_Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.